tisdag 9 november 2010

Dag 3: Smärtan börjar redan avta

Nu är det 54 timmar sedan jag gjorde mina bröst. Smärtan är klart uthärdlig nu, mest bara ömt, och jag kan använda armarna när jag sätter mig upp nu. Svängradien har ökat något och jag är därmed lite mer rörlig. Fortfarande är det tungt att bära till exempel något med lite tyngd, såsom på något kilo. Äter fortfarande smärtstillande i form utav panodil och tramadol och tar antiinflammatoriska medicinerna morgon och kväll.

Det börjar bli lättare att andas, hade inte räknat med att det skulle vara tyngre att andas, men det är ju faktsikt 610 gram extra tyngd på min bröstkorg.

Brösten börjar bli mer svullna nu och bröstvårtsgårdarna är lite större och utåtstående. Kommer nog fortsätta svälla ett tag till. Men ännu inga bristningar. Kanske tack vare att jag ammat 2 ggr tidigare så min hud har varit van vid plötsliga förändringar.

Min väninna har fått hjälpa mig att öppna och svänga den numera så väääldigt tunga bildörren och knäppa det så väääldigt tröga bilbältet. Blus kan jag krångla på mig själv, samt större t-shirt. Jackan är för tung för att orkas klä på själv ännu. Kraften i armarna är inte det starkaste än sålänge, men det blir snabbt bättre. Känns som att jag kommer kanske ha tur. Peppar, peppar, ta i trä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar